Deklaracja dostępności PPP Warta


Deklaracja dostępności

Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Warcie zapewnia dostępność swojej strony internetowej, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej pppwarta.pl.

Data publikacji strony internetowej: 2022-10-28.

Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2025-03-20.

Redaktorzy naszej strony cały czas pracują nad dostępnością zamieszczanych materiałów.

Data sporządzenia Deklaracji i metoda oceny dostępności cyfrowej

Deklarację sporządzono dnia: 2025-03-20.

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Edyta Leszczyńska, e-mail: sekretariat@pppwarta.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 438294734. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.

Informacje na temat procedury odwoławczej

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

1. Dojście do obiektu

  • Wejście główne znajduje się od ul. 3 Maja 29.
  • Działka Poradni jest ogrodzona, otwarta brama umożliwia dostęp OzN poruszającym się na wózkach inwalidzkich. Wejście jest ogólnodostępne w godzinach pracy placówki. Jest dostępny podjazd oraz drzwi wejściowe otwierane ręcznie do holu głównego.
  • Poradnia posiada parking wewnętrzny - wjazd od ul. 3 Maja. Parking jest dostępny w godzinach pracy placówki. Znajduje się on w odległości ok. 10 metrów od drzwi wejściowych. Na parkingu nie ma wydzielonego miejsca przeznaczonego dla osób niepełnosprawnych. Teren posiada wiele nierówności, utrudniających przemieszczanie się.

2. Wejście do budynku.

  • Klienci mogą wchodzić do Poradni przez jedno, główne wejście.
  • Wejście jest ogólnodostępne w godzinach pracy placówki. Jest dostępny podjazd oraz drzwi wejściowe otwierane ręcznie do holu głównego.
  • Budynek jest jednopoziomowy, do którego prowadzą schody zewnętrzne, w korytarzach nie ma wydzielonych stref kontroli. Do budynku można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących, nie można skorzystać z tłumacza języka migowego. W budynku nie ma windy, pochylni, podjazdów, platform, pętli indukcyjnych. Brak informacji dotykowej/głosowej.
  • Elementem strefy wejściowej budynku jest także przedsionek/wiatrołap. Osobom poruszającym się na wózkach inwalidzkich zapewniono w nim bezkolizyjne manewrowanie.
  • W przestrzeni przedsionka nie znajdują się żadne elementy, które mogą ograniczać poruszanie się użytkowników.
  • We wszystkich drzwiach znajdują się progi.
  • Strefa przedsionka ma zapewniony dostęp do światła dziennego.
  • Drzwi wejściowe są mało widoczne, mają wymiary umożliwiające swobodne przemieszczanie się użytkowników.
  • Dla osób na wózkach dostępny jest  korytarz i pomieszczenia, które znajdują się na jednym poziomie - parterze.
  • Toaleta dla osób z niepełnosprawnościami znajduje się na końcu korytarza, za sekretariatem, nie zawiera wszystkich elementów dostępności dla osób niepełnosprawnych.

Pomoc w pokonaniu większych barier w danym budynku

Osobami oddelegowanymi do pomocy osobom niepełnosprawnym przy wejściu do budynku są pracownicy Poradni. Powiadamianie wskazanych pracowników odbywa się pod numerem telefonu 438294734.

Aplikacje mobilne

Poradnia nie posiada aplikacji mobilnych.

Informacja wytworzona przez:
Daria Marciniak , w dniu:  07‑02‑2025 14:20:24
Informacja wprowadzona do BIP przez:
Daria Marciniak
email: dariamarciniak@onet.eu
, w dniu:  07‑02‑2025 14:20:24
Data ostatniej aktualizacji:
19‑03‑2025 13:15:38
Ilość wyświetleń:
Trwa wczytywanie
Wczytywanie danych...
Lp. Rodzaj zmiany Data aktualizacji Wytworzono przez Wprowadzono przez Akcje
Wczytaj kolejne wersje artykułu
Pokaż archiwalne komunikaty publikowane na tej stronie